Het Tijdschrift voor Hoger Onderwijs (TvHO) besteedt aandacht aan onderzoek naar actuele ontwikkelingen / thema's die spelen in het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. TvHO doet dat evidence-based, maar met een duidelijke link naar het beleid en de praktijk van het HO in Nederland en Vlaanderen.
Lees verder...
Kopij voor het tijdschrift kan worden gestuurd naar Judith Tersteeg (redactietvho.nl). Richtlijnen voor het indienen van artikelen vindt u hier.
Jaargang 39 - 2021/3/4
Jaargang 39 - 2021/2
Jaargang 39 - 2021/1
Jaargang 38 - 2020/2
Jaargang 38 - 2020/1
Klik hier voor eerdere jaargangen
Klik hier voor informatie over de redactie.
Wie anderen wil helpen bij de verwerving van kennis en vaardigheden moet zelf voldoende niveau hebben op de betreffende vakgebieden. Bij de lerarenopleidingen voor het basisonderwijs (pabo's) wordt echter al heel lang geconstateerd dat veel instromende studenten 'dat' niveau niet halen. De Minister...
Meer... Artikel downloadenIn vele bacheloropleidingen in Vlaanderen wordt van de studenten een eindwerk gevraagd dat te vergelijken is met de thesis of meesterproef in aanverwante masteropleidingen. Uitgangspunt van het onderzoek is dat er voor de professionele bachelors behoefte is aan een eindwerkmodel dat beter aansluit...
Meer... Artikel downloadenIn dit artikel gaan we na wat studenten verstaan onder kwalitatief hoogstaand universitair onderwijs zowel op het vlak van concrete onderwijskenmerken als op het vlak van het doelprofiel. Aan het onderzoek namen 2132 studenten deel uit acht verschillende studierichtingen en drie verschillende...
Meer... Artikel downloadenOnderwerp van onderzoek is het assessmentcenter als toetsvorm binnen een krachtige competentiegerichte leeromgeving. Van het assessmentcenter is, aan de hand van studentevaluaties, de face- en consequentiële validiteit onderzocht. Op basis van het onderzoek blijkt dat het assessmentcenter...
Meer... Artikel downloadenGeen abstract...
Meer... Artikel downloadenGeen abstract...
Meer... Artikel downloaden