Scope en doel TvHO

Het Tijdschrift voor Hoger Onderwijs (TvHO) besteedt aandacht aan onderzoek naar actuele ontwikkelingen / thema's die spelen in het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. TvHO doet dat evidence-based, maar met een duidelijke link naar het beleid en de praktijk van het HO in Nederland en Vlaanderen.
Lees verder...

Artikel indienen

Kopij voor het tijdschrift kan worden gestuurd naar Judith Tersteeg (tersteeg@risbo.eur.nl). Richtlijnen voor het indienen van artikelen vindt u hier.

Nummers TvHO

Jaargang 39 - 2021/1
Jaargang 38 - 2020/2
Jaargang 38 - 2020/1
Jaargang 32 - 2014/3
Jaargang 32 - 2014/2

Klik hier voor eerdere jaargangen

Redactie

Klik hier voor informatie over de redactie.

Zoeken

Vul hieronder uw zoekterm in.

Jaargang 19 - 2001/2

Redactioneel

Geen Abstract   ...

Meer...   Artikel downloaden

De beleidsontwikkeling en implementatie van het bachelor-master systeem in Nederland  

Anneke Lub en Marijk van der Wende  

Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 2001 (19), 2, 76-98  

Het onderzoek naar de beleidsontwikkeling en implementatie van het bachelor-master systeem richt zich op de keuzes die worden gemaakt met betrekking tot de inrichting van het curriculum, de interne en externe factoren die het proces beïnvloeden en de rol van de verschillende actoren hierin....

Meer...   Artikel downloaden

Het betoog versus het epos.  Contradicties bij organisatieverandering en onderwijsvernieuwing.  

Floor Basten en Herman van den Bosch  

Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 2001 (19), 2, 99-119  

In elke organisatie die sterke veranderingen doormaakt treden spanningen op tussen de wijze waarop de leiding de organisatie zelf graag ziet en geluiden die degene die zijn oor op de werkvloer te luister legt, opvangt. Dergelijke spanningen kunnen, mits niet al te groot en tijdig geregistreerd, de...

Meer...   Artikel downloaden

Incompatibiliteit van toetsing in het hoger onderwijs  

Han Starren  

Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 2001 (19), 2, 120-129  

Toetsen dienen te stimuleren tot maximale kwaliteit. En kwaliteit betekent in dit verband dat zoveel mogelijk studenten zoveel mogelijk leren dat (later) van belang is. De technische term voor die eis is compatibiliteit. In de universitaire praktijk wemelt het van de aanwijzingen voor...

Meer...   Artikel downloaden

Geen abstract      ...

Meer...   Artikel downloaden

Review

Geen abstract      ...

Meer...   Artikel downloaden
© 2020-2021 Tijdschrijft voor Hoger Onderwijs

RSS