Scope en doel TvHO

Het Tijdschrift voor Hoger Onderwijs (TvHO) besteedt aandacht aan onderzoek naar actuele ontwikkelingen / thema's die spelen in het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. TvHO doet dat evidence-based, maar met een duidelijke link naar het beleid en de praktijk van het HO in Nederland en Vlaanderen.
Lees verder...

Artikel indienen

Kopij voor het tijdschrift kan worden gestuurd naar Judith Tersteeg (redactietvho.nl). Richtlijnen voor het indienen van artikelen vindt u hier.

Nummers TvHO

Jaargang 40 - 2022/1
Jaargang 39 - 2021/3/4
Jaargang 39 - 2021/2
Jaargang 39 - 2021/1
Jaargang 38 - 2020/2

Klik hier voor eerdere jaargangen

Redactie

Klik hier voor informatie over de redactie.

Zoeken

Vul hieronder uw zoekterm in.

De appel van Eva: tacit knowledge revisited. Implicaties voor het hoger onderwijs

Carla C.J.M. Millar

Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 2008 (26), 3, 122-138.

In de kenniseconomie van de 21e eeuw neemt de kennisintensieve sector en daarmee 'stille kennis' een belangrijke plaats in. De mens is de kern van deze impliciete stille kennis, van het weten-hoe, en vooral van het hier-en-nu-inzicht, het weten-wanneer, dat de sleutel vormt tot innovatie en strategische voorsprong. Deze analyse heeft implicaties voor kenniscirculatie tussen de universiteit, het bedrijfsleven en de maatschappij als geheel - een drievoudige helix - , alsmede voor de universiteit zelf via een tweede drievoudige helix, de integratie van onderzoek, onderwijs en valorisatie via een Modus Zero-structuur die door het accent op stille kennis met name invloed zal hebben op het human resources-beleid met betrekking tot wetenschappelijk personeel.

Artikel downloaden
© 2020-2022 Tijdschrijft voor Hoger Onderwijs

RSS