Scope en doel TvHO

Het Tijdschrift voor Hoger Onderwijs (TvHO) besteedt aandacht aan onderzoek naar actuele ontwikkelingen / thema's die spelen in het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. TvHO doet dat evidence-based, maar met een duidelijke link naar het beleid en de praktijk van het HO in Nederland en Vlaanderen.
Lees verder...

Artikel indienen

Kopij voor het tijdschrift kan worden gestuurd naar Judith Tersteeg (redactietvho.nl). Richtlijnen voor het indienen van artikelen vindt u hier.

Nummers TvHO

Jaargang 40 - 2022/1
Jaargang 39 - 2021/3/4
Jaargang 39 - 2021/2
Jaargang 39 - 2021/1
Jaargang 38 - 2020/2

Klik hier voor eerdere jaargangen

Redactie

Klik hier voor informatie over de redactie.

Zoeken

Vul hieronder uw zoekterm in.

The causal role of domain-specific prior knowledge on study skills and curriculum outcomes after five academic years

A.M. Minnaert, P.J. Janssen

Tijdschrift voor Hoger Onderwijs 1992, 10, 03, 134-142

Entrance selection of freshmen is not customary in Belgium. Due to this fact, failure rates of freshmen are relatively high (De Neve, 1991): 60 percent in Human Sciences, 51 percent in Biomedical Sciences en 49 percent in Exact Sciences. ln higher education outside universities  the outcomes are as 'dramatic'. Apparemly these freshmen didn't appropriately assess their potentialities in starting their career at the higher education level. In order to improve psychological and educational insights into this so-called 'threshold' of the first year in higher education, a structural model of studying to explain individual differences in academic achievement is developed. It was applied in a specific department of a Belgian university.

Artikel downloaden
© 2020-2022 Tijdschrijft voor Hoger Onderwijs

RSS